zondag 14 oktober 2012

Lady Gaga: aandachtszoekster of rolmodel?



Overlaatst las ik in één van de roddeltijdschriften dat Lady Gaga hopeloos op zoek is naar aandacht. Vier jaar lang kon ze de aandacht enkel op zichzelf houden, maar nu blijkt ze zelfs op muzikaal vlak ingehaald te zijn door Katy Perry en Rihanna. Ik schrijf even neer wat ik denk. Lees je even mee?

Laat ik beginnen met het feit dat Lady Gaga 13 kilo is aangekomen, grote shock voor iedereen en vooral zoooonde! Uh, nee. Ze mag toch eten wat ze wil? Ze vertelt erbij dat ze zich eventjes heeft laten gaan maar dat ze haar niets aantrekt van de extra kilo's want vroeger had ze namelijk een eetstoornis en dat heeft ze overwonnen. Maar oké, haar gewicht laten we even voor wat het is.

Er zijn een paar dingen die me storen. In het begin kwam Lady Gaga op voor homo's en het feit dat iedereen gelijk is. Prima! Maar uiteindelijk was niemand gelijk en had je: mensen die haar muziek leuk vinden en "the little monsters" zoals ze haar fans noemt, de echte fanatiekelingen die je gaan haten en vriendschappen beïndigen als je Gaga niet goed vind of haar muziek je niets zegt. Ik vind het volledige Mother Monster en Little Monster-gedoe een beetje onnozel en denigrerend. Ik bedoel, doe wat je niet laten kan en noem jezelf een monster, maar ik als lichtgeraakte mens (haha) vind toch niet dat ik een monster ben als ik fan zou zijn van Lady Gaga. Maar ja, eigenlijk is dat nog het minste! 




Lady Gaga in haar momenten van succes:


Lady Gaga nu:

Ik vind die foto's gewoon vunzig, ik kan het niet anders omschrijven. Gaga heeft zoveel classy looks en soms ook wel zot raar en disturbing, maar dit gaat er gewoon over. Misschien moet ze de volgende keer gewoon geen kleren aandoen om aandacht te krijgen?

Langs de andere kant zou haar management haar verboden hebben om pasta en pizza te eten, wat natuurlijk wel erg is voor iemand die een eetstoornis overwonnen heeft (en dan nog, zou het niet erg zijn voor ons allemaal als iemand ons zegt wat te eten en wat niet?). Lady Gaga kan langs de ene kant wel een rolmodel zijn in de zin van: "doe wat je wil en wees jezelf!" en "iedereen is gelijk!", maar langs de andere kant moet je ook in het achterhoofd houden: anders zijn verkoopt. Ze valt op omdat ze anders is (of was). Nu lijkt ze alleen nog te shockeren om te shockeren. Geen originele outfits meer, maar gewoon vulgaire kleren - als je het dan nog kleren kan noemen.

Sorry als ik iemand beledigd heb door dit te schrijven (al zou ik niet weten hoe...), dan was het echt niet zo bedoeld, het is gewoon wat ik denk :). Wat vinden jullie? Laat het achter in de comments, ik ben nieuwsgierig!

Liefs, V.♥

2 opmerkingen:

  1. Als ik eerlijk moet zijn vind ik dit een vrij nutteloos artikel. Ik ben behoorlijk fan van Lady Gaga (een little monster dus) Je hebt ook echt de meest uiterste outfits met elkaar vergeleken. Ze kleed zich ook nog steeds behoorlijk classy.

    Ik snap ook niet dat ze de laatste tijd weer zoveel kritiek krijgt! Laat haar en haar fans gewoon lekker hun gang gaan. En die 13 kilo die ze is aangekomen vind ik haar heel goed staan..
    Ze heeft nog steeds een prachtig figuur!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het artikel is ook niet bedoeld om nuttig te zijn, maar om mijn mening neer te schrijven. Ik weet dat ze zich ook nog "normaal" kleedt, maar ik kwam langs sommige foto's vanop recente concerten en die heb ik erin gezet. Ik heb ook totaal geen kritiek op haar gewicht, ik haal gewoon even aan dat iedereen kritiek erop heeft en dat het totaal overbodig is (zoals je wellicht duidelijk kan lezen). Lady GaGa en haar fans kunnen me niets schelen, en iedereen doet maar wat hij wil, maar dit is mijn mening en interpretatie over wat ik opvang en zie op onder andere het Internet.

      Verwijderen