maandag 1 oktober 2012

Water: een wondermiddel!










Water is heel belangrijk voor ons. Iedere dag moeten we toch minstens 1,5L water drinken. In deze post lees je over wat water doet met ons en wat voor wondermiddel het kan zijn voor je lichaam!

Je hersenen zitten in hersenvocht. Dat vocht of water wordt constant "ververst". Als je te weinig drinkt, kan je dus hoofdpijn krijgen. Je kan ook minder energie hebben en je flauw voelen als je te weinig drinkt. 

Water helpt om afvalstoffen uit het lichaam te werken. Als je ziek bent en je drinkt regelmatig water, dan zal je sneller genezen :)! Water is dus als een zuiveringssysteem voor het lichaam. Als je water drinkt, neemt ook het risico op een hartstilstand af. 

Als je enkele kilo's wil verliezen, is water het beste alternatief op frisdrank. Het is aangetoond dat we soms eten omdat we dorst hebben... Klinkt misschien raar, maar als je water drinkt, wordt je honger onderdrukt. Je zal minder snel naar zoetigheid of snacks grijpen. 

Bij het sporten zorgt water ervoor dat je sneller spieren zal aanmaken en vet verbranden. 

Water drinken kan ook helpen bij acne! Het verwijdert de bacteriĆ«n uit je lichaam, dus dat betekent ook dat bacteriĆ«n in je huid weggewerkt worden, en zo vermindert dus je acne. Water drinken is ook schitterend voor de vochtbalans van je huid. 

Zo, dat zijn de belangrijkste puntjes :). Om nog eens rekening te houden met het milieu, kan je beter grote flessen water kopen en een kleintje dat je altijd bijvult. Ik heb zo een kleine Eco fles van Tupperware gekocht voor ongeveer €6. Ze hebben ze in vele leuke kleurtjes en maten!


Drinken jullie voldoende water per dag? :)
Ik moet eerlijk toegeven dat ik soms niet aan de 1,5L geraak...

Liefs, V.♥

De foto's heb ik van Google.

2 opmerkingen:

  1. Hoihoi!
    Ik wil even zeggen dat ik jullie blog heel leuk vind! ik zag de site staan in de reactie bij Masha, en ik dacht laat ik is gaan kijken;D
    Echt super leuk!
    Hoeveel glazen water is dan 1,5 liter?:)
    xxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ojee echt een lieve reactie, dankje :D!

      6 glazen zijn ongeveer 1,5 liter.
      Natuurlijk als je thee enzo drinkt... Dat telt ook mee als water he :).

      xx

      Verwijderen