donderdag 25 oktober 2012

Verzachtend gezichtsmasker met Kokosnootolie

Kokosnootolie is niet alleen handig voor je beschadigde haar of om mee te koken, maar je kan het voor tal van andere doeleinden gebruiken bijvoorbeeld als huidverzorging of zelfs tandpasta! In deze post laat ik zien hoe je een heel erg simpel gezichtsmasker maakt van kokosolie. 

Kokosolie is antibacterieel en heeft een verzachtende werking. Ik heb echt droogteproblemen met m'n huid. Ik dacht dus dat het handig zou zijn om een ietwat vettig masker aan te brengen en toen passeerde ik de kokosolie. 

Wat heb je nodig?
Extra vierge (organische) kokosolie
Grote pot van bovenaanzicht.
Dat is eigenlijk de basis maar je kan het ook mengen met onder andere honing, zodat je het beter op je gezicht voelt. Honing heeft een licht ontsmettende, antibacteriële werking. 

Stap 1: Zorg dat je makeup grondig verwijdert is. Heb je geen makeup op, reinig je gezicht dan enkel met water.

Stap 2: Neem een theelepel kokosolie en doe deze in een potje. De rest is simpel: van zodra je de kokosolie tussen je vingers neemt (zorg er wel voor dat je handen gewassen zijn!), zal deze smelten. Breng een klein beetje kokosnootolie aan op je hals, op een heel klein stukje en wacht dan eventjes. Zo kan je zien of je geen allergische reactie krijgt! Als je het direct over je volledige gezicht doet... Beetje gevaarlijk als je niet zeker weet of je allergisch bent of niet. 


Stap 3: Geen allergie? Gewoon aanbrengen over je gezicht - de kokosolie er zachtjes in masseren. Laat het masker op je gezicht voor ongeveer 45 minuten. Dat is lang, maar hoe langer hoe beter!

Zoals je kan zien is het gebied rond mijn neus wat roder.
Dit komt doordat ik een enorm droge huid heb.
Stap 4: Haal het masker eraf met warm water! Warm water zorgt ervoor dat je poriën gaan openstaan en dan kunnen alle restjes olie weg gewassen worden. 

Stap 5: Smeer je gezicht in met een (niet al te dikke) vochtinbrengende crème. Klaar! 

Ik moet erbij zeggen dat het echt wel meer geschikt is voor mensen met een (zeer) droge of vochtarme huid. Als je een vettige huid hebt, is het niet echt nodig om zo'n vettig masker aan te brengen. Het is wel leuk natuurlijk! 

Ik hoop dat jullie het leuk vonden; laat het achter bij de comments als jullie het getest hebben! :)
Wat vinden jullie van kokosolie?

Liefs, V.♥

Geen opmerkingen:

Een reactie posten