zondag 23 september 2012

Lush Vaste Shampoo










Gent heeft eindelijk een Lush! Dat maakt mij heel erg blij maar mijn portefeuille minder :) Een paar weken terug kocht ik er de solid shampoo "Squeaky Green". Deze zou langer meegaan dan 3 flessen vloeibare shampoo. (En het doet mij een beetje denken aan een macaron!)

De shampoo bevat kruiden en oliën als rozemarijn, pepermunt en tea tree. De meeste shampoos bevatten geen SLS, maar deze die ik kocht bevat het nog net wel. Als we naar de ingrediënten kijken: 

Sodium Lauryl Sulfaat (Sodium Lauryl Sulfate), Parfum (Perfume), Rozemarijn (Rosmarinus officinalis), Brandnetel (Urtica dioica), Water (Aqua), Tea treepoeder (Melaleuca alternifolia), Pepermunt (Mentha piperita), Roos absolue (Rosa damascena), Kamille essentiële olie, blauwe (Matricaria chamomilla), Vanille-absolue (Vanilla planifolia), Coumarin (*Coumarin), Geraniol (*Geraniol), Benzylbenzoaat (*Benzyl Benzoate), Limonene (*Limonene), Linalool (*Linalool), Hydroxycitronellal (*Hydroxycitronellal), Chlorofyl (CI 75810)

SLS kan niet echt veel kwaad, maar het kan je haar uitdrogen als je het teveel wast omdat het nogal een harde reiniger is. Het zit in de meeste shampoos. Ik gebruik de vaste shampoo van Lush nu ongeveer 3 weken en ik vind hem heel erg goed ruiken. Het enige nadeel: dit is voor mensen met iets vetter haar, terwijl mijn haar toch meer naar het droge neigt. Ik heb dus eigenlijk een beetje verkeerd gekozen, dat merk ik onder andere doordat ik jeuk krijg door een te droge hoofdhuid. Zonde eigenlijk, want voor de rest vind ik de shampoo echt leuk!

Hoe gebruik je het? 
Je wrijft de shampoo op je hand en merkt dat hij heel hard gaat schuimen; dan doe je dit in je haren (logisch hehe). Je kan het ook rechtstreeks op je haar wrijven. Ik doe eerder een combinatie van de twee, tot dat mijn haar echt begint te schuimen zoals bij eender welke shampoo. 

Ik raad je wel aan om zeker een conditioner hierna te gebruiken en al zeker als je droog haar hebt!
Lush Squeaky Green
Lush Squeaky Green kost €8,95 / 55g (dus voor 1 blokje). Je kan het bestellen via Internet (hierzo), in eender welke Lush winkel (of het nu ook in Gent halen, yaaay!).

Liefs, V. ♥

Bron: de foto's heb ik van de Lush website.

2 opmerkingen:

  1. Ik was ook heel erg blij dat er een Lush in Gent kwam! :) Ik weet alleen nog niet goed welk product ik eerst wil proberen, ik denk de Big Shampoo.. Ik ben er wel al eens langs gegaan, mooie winkel he!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben je van Gent? :D
      Haha ja die zou ik ook graag proberen (eigenlijk wil ik stiekem alles proberen..)
      Yep tis echt een mooie winkel :)!

      Verwijderen